0
nerv
Следвай
44
Стефан Гечев - « Разбойникът Варава», радиотеатър с предислов от Яна Добрева
177
27.04.2017
«Разбойникът Варава», радиотеатър
по пиесата на Стефан Гечев «Голготата на Варава»
с предислов от Яна Добрева
Участват: Богдан Глишев; Мариус Донкин; Невена Мандаджиева; Стоян Алексиев; Красимир Марянов;
режисьор: Маргарита Благиева;
редактор: Будинка Русанова; звукорежисьор: Мая Стоянова; звукооператор: Наталия Алекандрова; звукови ефекти: Силвия Гочева; музикално оформлние: Валя Бояджиева.
На обложката - фрагмент от картината «Ecce Homo» на Антонио Чизери. Ecce homo («Ето човекът») е латинска фраза, която според Вулгата (латински превод на Библията), е използвана от Пилат Понтийски, когато показва измъчвания Иисус Христос пред тълпата.
+++
цитат от http://www.euro2001.net/index.shtml?page=statia&file=issues/4_2003/stat_16.html
=======
Подмяната на знаците вътре в човека при Стефан Гечев имаше мистериална същност. Това бе основна тема на “Голготата на разбойника Варава”. Варава, спасен от разпятие, нищо незнаещ за Исус, тръгва да пита кой е този, който по логиката на случайността е разпънат вместо него. В хода на познанието, върху което стъпва пиесата, Варава се самоидентифицира с човека на кръста, а после с Юда Искариотски и открива близостта си и с двамата. Всеки носи в себе си неподозирани съставки, състои се от различни човеци и волята на случая е тази, която предизвиква раждането на различния, другия, вътрешен близнак. Човек е познаваем и непознаваем отвътре. При Стефан Гечев тази колкото закачлива, толкова и мистична игра подчертаваше жестокото внушение, че Варава, открил в себе си Спасителя, възпроизвежда и Юда Искариотски. Стефан Гечев наричаше “Голготата на разбойника Варава” - “делото на моя живот”. Той панически се боеше, че няма да му достигне житейското време, за да завърши пиесата, и бързаше, обсебен от работата си над нея. В прецизната є форма, в предновозаветната є тема, който може, ще усети и възкръсването на орфическото начало, на древното мистериално действо. Друга психология или психологизъм тук няма. Има обаче темата - да умееш да се примириш и да носиш много по-страшното разпятие на живия живот, насаме със себе си. Къде е изходът? Стефан Гечев се смееше и цитираше Библията: “Избери си живот, за да живееш.”
=======
по пиесата на Стефан Гечев «Голготата на Варава»
с предислов от Яна Добрева
Участват: Богдан Глишев; Мариус Донкин; Невена Мандаджиева; Стоян Алексиев; Красимир Марянов;
режисьор: Маргарита Благиева;
редактор: Будинка Русанова; звукорежисьор: Мая Стоянова; звукооператор: Наталия Алекандрова; звукови ефекти: Силвия Гочева; музикално оформлние: Валя Бояджиева.
На обложката - фрагмент от картината «Ecce Homo» на Антонио Чизери. Ecce homo («Ето човекът») е латинска фраза, която според Вулгата (латински превод на Библията), е използвана от Пилат Понтийски, когато показва измъчвания Иисус Христос пред тълпата.
+++
цитат от http://www.euro2001.net/index.shtml?page=statia&file=issues/4_2003/stat_16.html
=======
Подмяната на знаците вътре в човека при Стефан Гечев имаше мистериална същност. Това бе основна тема на “Голготата на разбойника Варава”. Варава, спасен от разпятие, нищо незнаещ за Исус, тръгва да пита кой е този, който по логиката на случайността е разпънат вместо него. В хода на познанието, върху което стъпва пиесата, Варава се самоидентифицира с човека на кръста, а после с Юда Искариотски и открива близостта си и с двамата. Всеки носи в себе си неподозирани съставки, състои се от различни човеци и волята на случая е тази, която предизвиква раждането на различния, другия, вътрешен близнак. Човек е познаваем и непознаваем отвътре. При Стефан Гечев тази колкото закачлива, толкова и мистична игра подчертаваше жестокото внушение, че Варава, открил в себе си Спасителя, възпроизвежда и Юда Искариотски. Стефан Гечев наричаше “Голготата на разбойника Варава” - “делото на моя живот”. Той панически се боеше, че няма да му достигне житейското време, за да завърши пиесата, и бързаше, обсебен от работата си над нея. В прецизната є форма, в предновозаветната є тема, който може, ще усети и възкръсването на орфическото начало, на древното мистериално действо. Друга психология или психологизъм тук няма. Има обаче темата - да умееш да се примириш и да носиш много по-страшното разпятие на живия живот, насаме със себе си. Къде е изходът? Стефан Гечев се смееше и цитираше Библията: “Избери си живот, за да живееш.”
=======
Виж повече
Виж по-малко